Gmina Dębe Wielkie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gminy Dębe Wielkie.
Data publikacji strony internetowej: 2016-02-16.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-04-01.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Część plików nie jest dostępna cyfrowo.
- Część multimediów nie posiada opisów, gdyż zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Ze względu na użycie systemu zarządzania treścią, kod HTML może posiadać błędy powstałe w wyniku automatyzacji pewnych działań.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-04-20. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Ponadto w menu nawigacyjnym można używać klawiszy strzałek. W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na pominięcie określonych bloków i szybkie przejście do poszczególnych sekcji strony (menu podstawowego, wyszukiwarki, treści głównej). Zrealizowano fil w pjm o pracy Urzędu Gminy i informacja o dostępie tłumacza języka migowego. Wszystkie nagrania z posiedzeń sesji Rady Gminy Dębe Wielkie są z transkrypcją.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
- Od dnia 1 kwietnia 2022 roku – Koordynator ds. Dostępności –Pani Katarzyna Kozdrój, tel. 25 756 47 29, email: k.kozdroj@debewielkie.pl, w razie nieobecności zastępstwo pełni Pani Monika Pobikrowska, tel. 25 756 47 00, email: m.pobikrowska@debewielkie.pl
- Referent ds. informatycznych – Pan Karol Wielgo , tel. 25 756 47 37, mail: k.wielgo@debewielkie.pl.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Do budynku Urzędu Gminy Dębe Wielkie prowadzi ogólnodostępne wejście przez drzwi zewnętrzne, nie automatyczne i nie przesuwne. Do wejścia oprócz schodów prowadzi pochylnia dla wózków. Osoby wchodzące do budynku nie są kontrolowane, nie ma pracownika ochrony, który kontrolował by osoby wchodzące do Urzędu pod kątem wnoszenia przedmiotów niebezpiecznych. Przy wejściu głównym znajduje się dzwonek przywołujący pracownika kancelarii. Przy kancelarii w holu Urzędu Gminy znajduje się punk obsługi osób starszych i osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
W budynku nie ma windy. Dla osób na wózkach dostępny jest przestronny hol na parterze.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych
Do wejścia głównego prowadzą schody oraz pochylnia dla wózków. W budynku jest pętla indukcyjna, natomiast nie ma platform i informacji głosowych.W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących- dostępna jest lupa w kancelarii Urzędu Gminy oraz Sekretariacie Wójta na I pietrze, pok. 34. Zamieszczono oznaczenia drzwi tj. numery pokoi o odpowiednim kontraście oraz oznaczono kondygnacje. Zostały przyklejone taśmy odblaskowe na przeszklonych drzwiach na I piętrze. Przy kancelarii stoi stojak na formularze z dostosowaniem. Urząd Gminy Dębe Wielkie posiada krzesło do pomocy przy ewakuacji osoby starszej lub niepełnosprawnej.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Przed wejściem do budynku Urzędu Gminy zostały wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, odpowiednio oznakowane.
Informacje o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
W przedmiotowym zakresie nie występują żadne ograniczenia.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego proszone są o zgłoszenie tego faktu korzystając z dostępnych środków komunikacji (mail: sekretariat@debewielkie.pl, faks: 25 756 47 34. Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy pomocy należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Formularz powiadomienia o chęci skorzystania ze świadczenia usług tłumacza PJM,SJM,SKOGN znajduje się na stronie BIP. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego.
- Raporty o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem https://debewielkie.e-biuletyn.pl
- Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Gminy Dębe Wielkie na lata 2020-2024